Bleekselderij kent heel veel zegeningen. Het is rijk aan bèta-caroteen dat wordt omgezet in vitamine A, dat zorgt voor een goede weerstand en is ook belangrijk voor de groei. Bleekselderij bevat ook veel kalium en calcium. Kalium houdt de bloeddruk op peil, laat de spieren werken en drijft vocht af. 

Je kunt het rauw eten. Dip het maar eens in hummus of een verse groentespread bijvoorbeeld. Maar ook gestoomd, gekookt of geroerbakt. Moeke kookt graag met bleekselderij. We verwerken het bijvoorbeeld in onze Mexicaanse bonenstoof en Pasta Bolognese.

onze nieuwsbrief zit boordevol nieuws, TIPS, INSPIRATIE, voordelen, recepten en nog veel meer!

We versturen onze gratis nieuwsbrief ongeveer vier keer per jaar. Geen spam, beloofd ;-) 

Verder lezen op het blog

Junkfood in de lunchtrommel

Het Wetenschappelijk Instituut van het CDA wil fastfood voor kinderen verbieden als fastfoodketens hun producten niet snel gezonder maken. De leeftijdsgrens zou vergelijkbaar kunnen zijn met

Lees verder

Vullen of voeden

Thomas Ritt en Ozan Topaloglu presenteren een serie podcasts onder de titel “Levenslessen”. In aflevering 7 hebben ze een verhelderend en confronterend gesprek met  prof. Jaap

Lees verder

Onze nieuwsbrief staat boordevol tips, recepten, weetjes en nog veel meer!

Ontvang onze gratis nieuwsbrief vier keer per jaar in je mailbox. Geen spam, beloofd!