Het Parool en andere media doen verslag van de resultaten van een onderzoek van bureau Questionmark naar gezonde voeding in supermarkten. In weerwil van de afspraken in het Nationaal Preventieakkoord stimuleren zij klanten nog steeds te weinig om voor gezonde voeding te kiezen. In reclames worden te vaak ongezonde producten gepromoot die niet passen in de Schijf van Vijf.  Vrijwel alle supermarkten verleiden hun klanten bovendien tot ongezonde keuzes bij de kassa, vaak ook nog specifiek gericht op kinderen.

Zo kun je als supermarkt mooi weer spelen door een sportploeg te sponsoren of “beter voor-campagnes” te promoten en tegelijkertijd heel veel geld verdienen aan de verkoop van ongezonde voeding. 

Moeke kan niet begrijpen dat je niet bent wie je zegt te zijn.

onze nieuwsbrief zit boordevol nieuws, TIPS, INSPIRATIE, voordelen, recepten en nog veel meer!

We versturen onze gratis nieuwsbrief ongeveer vier keer per jaar. Geen spam, beloofd ;-) 

Verder lezen op het blog

Chef’s table: legends

Op Netflix vind je naast films en series ook heel veel bijzonder documentaires.  De groeiende verzameling “Chef’s table” bevat culinaire documentaires. Over pizza’s, noodles, BBQ

Lees verder

Smaaklessen helpen

Wageningen University & Research (WUR) werkt al sinds 2013 samen met 17 bedrijven in het Voedseleducatie Platform (VEP) om kinderen bewuster te maken van gezonde en duurzame

Lees verder

Spanje pakt door!

In de strijd tegen obesitas pakt Spanje de koe bij de horens, zo leest Moeke in de Volkskrant. Wat in Nederland maar niet wil lukken wordt

Lees verder

Onze nieuwsbrief staat boordevol tips, recepten, weetjes en meer!

Ontvang onze gratis nieuwsbrief vier keer per jaar in je mailbox. Geen spam, beloofd!