Al eerder maakte Moeke er melding van dat in marketing van meestal ongezonde, bewerkte voedingsmiddelen ongeveer 3000 x zoveel geld omgaat als in voorlichting over gezonde voeding. Ook jonge kinderen worden zo op het verkeerde, ongezonde pad richting fastfood gestuurd.

Voeding.nu schrijft dat de overheid werkt aan een wettelijke inperking van kindermarketing en uitbreiding van gemeentelijke bevoegdheden om nieuwe fastfood vestigingen te weren, bijvoorbeeld in de omgeving van scholen. Dit moet een duwtje in de rug worden richting een keuze voor gezonde voeding.

onze nieuwsbrief zit boordevol nieuws, TIPS, INSPIRATIE, voordelen, recepten en nog veel meer!

We versturen onze gratis nieuwsbrief ongeveer vier keer per jaar. Geen spam, beloofd ;-) 

Verder lezen op het blog

In Finland lukt het gewoon!

Op LinkedIn raakte Moeke geïnspireerd door een bericht over de succesvolle Finse strijd tegen overgewicht. Daar is het aantal 5-jarige kinderen met overgewicht gehalveerd!  Niet via een

Lees verder

Woekervoedsel

Soms wordt er zomaar ineens een nieuw woord bedacht dat met een ferme klap de spijker op zijn kop slaat. In haar 2-wekelijkse column in de Volkskrant

Lees verder

Onze nieuwsbrief staat boordevol tips, recepten, weetjes en nog veel meer!

Ontvang onze gratis nieuwsbrief vier keer per jaar in je mailbox. Geen spam, beloofd!