Al eerder maakte Moeke er melding van dat in marketing van meestal ongezonde, bewerkte voedingsmiddelen ongeveer 3000 x zoveel geld omgaat als in voorlichting over gezonde voeding. Ook jonge kinderen worden zo op het verkeerde, ongezonde pad richting fastfood gestuurd.

Voeding.nu schrijft dat de overheid werkt aan een wettelijke inperking van kindermarketing en uitbreiding van gemeentelijke bevoegdheden om nieuwe fastfood vestigingen te weren, bijvoorbeeld in de omgeving van scholen. Dit moet een duwtje in de rug worden richting een keuze voor gezonde voeding.

onze nieuwsbrief zit boordevol nieuws, TIPS, INSPIRATIE, voordelen, recepten en nog veel meer!

We versturen onze gratis nieuwsbrief ongeveer vier keer per jaar. Geen spam, beloofd ;-) 

Verder lezen op het blog

Haal de bende van je bord

Foodwatch is een internationale organisatie die opkomt voor de rechten van consumenten op eerlijk, veilig en gezond voedsel. Helemaal Moeke dus! De Nederlandse tak van Foodwatch is

Lees verder

Eiwittransitie

Volgens onder meer het Voedingscentrum en de Gezondheidsraad verkleint een dieet met meer plantaardige eiwitten het risico op chronische ziekten als hart- en vaatziekten, diabetes

Lees verder

Onze nieuwsbrief staat boordevol tips, recepten, weetjes en meer!

Ontvang onze gratis nieuwsbrief vier keer per jaar in je mailbox. Geen spam, beloofd!