Het Nieuwsblad (B) doet verslag van een onderzoek van de KU Leuven naar de wijze waarop jongeren op sociale media in aanraking komen met voeding. De resultaten zijn onthutsend. Jongeren worden op grote schaal “getarget” door producenten van fastfood. Het beeld dat ze krijgen voorgeschoteld is voornamelijk ongezond en in veel te grote proporties.

De onderzoekers trekken een voor de hand liggende conclusie: meer gezonde normale voeding promoten op sociale media. De overheid moet daar uiteraard een rol in spelen maar ook “influencers” moeten hun verantwoordelijkheid nemen. 

Moeke blijft investeren in de basis: kinderen zo jong mogelijk leren gezond te eten. Het zou ook heel erg helpen als al die online reclame voor slecht eten aan banden wordt gelegd.

onze nieuwsbrief zit boordevol nieuws, TIPS, INSPIRATIE, voordelen, recepten en nog veel meer!

We versturen onze gratis nieuwsbrief ongeveer vier keer per jaar. Geen spam, beloofd ;-) 

Verder lezen op het blog

Chef’s table: legends

Op Netflix vind je naast films en series ook heel veel bijzonder documentaires.  De groeiende verzameling “Chef’s table” bevat culinaire documentaires. Over pizza’s, noodles, BBQ

Lees verder

Smaaklessen helpen

Wageningen University & Research (WUR) werkt al sinds 2013 samen met 17 bedrijven in het Voedseleducatie Platform (VEP) om kinderen bewuster te maken van gezonde en duurzame

Lees verder

Spanje pakt door!

In de strijd tegen obesitas pakt Spanje de koe bij de horens, zo leest Moeke in de Volkskrant. Wat in Nederland maar niet wil lukken wordt

Lees verder

Onze nieuwsbrief staat boordevol tips, recepten, weetjes en meer!

Ontvang onze gratis nieuwsbrief vier keer per jaar in je mailbox. Geen spam, beloofd!